Rijke mindset: Durf je waarde te promoten
- GoudenToekomst
- 26 okt 2024
- 3 minuten om te lezen
[Deze post is geĆÆnspireerd door het boek 'Het miljonairsbrein ontrafeld' van T. Harv Eker]

In dit artikel bespreek ik wederom een ādocument voor rijkdomā uit het boek van T. Harv Eker. Dit document voor rijkdom heeft te maken met het promoten van jezelf en/of je bedrijf.
Mensen met een rijke mindset zijn niet bang om zichzelf en hun waarde te promoten en op deze manier geld te verdienen. Ze weten voor wie ze waardevol zijn en zien het daarom als een win-win om zoveel mogelijk van deze mensen te bereiken.Ā
Mensen met een rijke mindset hebben daarom niet het gevoel dat ze anderen lastigvallen door zichzelf en/of hun bedrijf te promoten. Ze weten namelijk dat ze een positieve impact kunnen hebben op het leven van anderen.
Mensen met een arme mindset denken juist negatief over verkopen en promoten. Ze associƫren dit met opdringerige verkopers die je iets proberen aan te smeren wat je niet nodig hebt.
Omdat ze deze associatie hebben, hebben ze moeite met het promoten van zichzelf en/of hun bedrijf. Ook als ze heel waardevol kunnen zijn voor anderen, hebben ze het gevoel dat ze anderen lastigvallen door promoties.
Hoe waardevol je ook bent of je idee ook is voor anderen, als je niet bereid bent om jezelf en/of je bedrijf te laten zien, dan zal je nooit veel mensen kunnen helpen. Je moet die stap durven zetten en daarvoor zal je moeten geloven in de waarde die je toevoegt.Ā
Als je echt gelooft in je eigen waarde en/of de waarde van je bedrijf, dan zal je er automatisch veel minder moeite mee hebben om te promoten. Dan heb je immers het gevoel dat je er anderen een gunst mee doet.
Hierbij een extreem voorbeeld om dit duidelijk te maken. Stel je voor dat jij het geneesmiddel ontdekt waarmee kanker direct genezen kan worden. Zou je dan moeite hebben om de verkoop hiervan te promoten?
Ik neem aan dat je antwoord op deze vraag nee is. Het laat de koppeling zien tussen waarde en in welke mate je jezelf of je bedrijf durft te tonen. Als je denkt dat je enorm veel mensen kan helpen met je bedrijf, zal het promoten soepeler verlopen.Ā
Ik heb het nu veel gehad over de relevantie als je een eigen bedrijf hebt, maar dit principe is ook relevant als je bijvoorbeeld een werknemer bent. Als werknemer zal je je sterke punten moeten laten zien (promoten).
Voor velen voelt dit misschien als opscheppen, maar je mag best laten zien waar je goed in bent. Als je dit niet doet, zal het mogelijk veel lastiger zijn om een promotie te krijgen of sta je misschien helaas vooraan bij een ontslagronde.Ā
Dit principe van jezelf verkopen/promoten is dus bijna overal relevant. Ook binnen de politiek bijvoorbeeld. Politici moeten zichzelf en hun ideeĆ«n verkopen onder de mensen. Als ze diep van binnen geloven in de waarde hiervan, zal dit waarschijnlijk een stuk makkelijker gaan.Ā
Of je nou een werknemer, bedrijfseigenaar of iets anders bent, het is belangrijk dat je de waarde van hetgeen wat je doet, goed kan communiceren aan anderen. Dit is een hele belangrijke vaardigheid in onze maatschappij.Ā
Enerzijds zal je hiervoor moeten geloven in je waarde en anderzijds zal het een kwestie zijn van oefening. Ook ik kan hier nog stappen in zetten, om de waarde van deze community beter te communiceren richting mogelijk geĆÆnteresseerden.Ā
Zie promoties dus niet als iets negatiefs, zie het als het delen van waarde.
Vond je dit een interessante post? Dan is mijn gratis Telegram-groep of Discord-server misschien iets voor jou! Hier deel ik dagelijks content met betrekking tot investeren, mindset en financiën. Klik hier om een kijkje te nemen!
Commentaires